torsdag 23 juli 2009

Sitter i köket nu och pappa kom precis hem från jobbet.
Det regnar ute och för en 5 minuter sen vräkte det bara ner. Det var så att det låg vatten någon centimeter på gatan det hann inte rinna åt sidan innan miljontals droppar kom igen. Herregud säger jag bara och tänk alla som cyklar, åker moppe eller går till jobbet idag. Lyllo dom som åker bil säger jag asså. När pappa kom hem var han helt dygnsur, han cyklar ju till jobbet. Och om en och en halvtimma kommer syster hem från jobbet också. Hon cyklar med och dom jobbar på samma jobb så om det regnar då med så blir hon lika våt hon med. Mamma där emot har 7 mil till jobbet så hon åker bil. Hon hinner nog inte bli så våt i alla fall. Hon behöver bara gå till och från bilen i regnet.
Nog om dom och vädret nu !
Idag har jag städat lite på rummet ska fortsätta lite senare, sen har jag suttit vid datorn, läst lite såklart och kollat tv.
I morse regna det inte när jag var ute med Bonzo i alla fall, och inte när jag cykla till affären för att köpa mjölk. Så jag har klarat mig från regnet idag !
Nej nu ska jag nog äta lite, det blir potatis, köttbullar, brunsås och lingon ^^

Inga kommentarer: